„Hranaté Karosy byly ikonickým československým autobusem. Při pohledu na něj si nejeden obyvatel Bratislavy vzpomene na zážitek, který za ta léta při cestě v Karosu zažil. Doba však pokročila a my v dopravním podniku děláme vše pro to, aby byla cesta v našich prostředcích co nejkomfortnější. Inovace vozového parku přináší do Bratislavy novou éru MHD, tedy klimatizovaných nízkopodlažních vozů s moderními technologiemi. Na jedné straně mi budou Karosy chybět, ale na druhé straně se těším z omlazování a zkvalitňování naší flotily vozidel,“ konstatoval předseda Představenstva DPB Martin Rybanský.
Dopravní podnik přiblížil, že ulice hlavního města brázdily tzv. krátké a kloubové autobusy Karosa. „Zatímco krátké modely byly zprovozněny již v roce 1981 a cestující vozili do roku 2011, delší kloubové se zařadily do provozu o deset let později a Bratislavčankám i Bratislavčanům sloužily rekordních 30 let. Právě kloubní Karosa B 741 loni v listopadu uzavřela dohromady 40 let trvající éru autobusů s hranatými čely v DPB. Zároveň tím dojely poslední bratislavské vysokopodlažní autobusy,“ ozřejmil mluvčí.

Doplnil, že krátké městské autobusy Karosa B 731 v krémově červeném nátěru se zařadily na linky již v říjnu 1982. Vybaveny byly podle jeho slov automatickými převodovkami určenými k provozu ve městě. Prvních 50 autobusů mělo dokonce zatmavená okna a jezdilo na expresních linkách, přičemž druhých 50 kusů o rok později už směřovalo na celodenní služby MHD. Ozřejmil, že kloubové plynofikované Karosy B 741 díky opravám, modernizaci a údržbě vydržely v ulicích Bratislavy až do listopadu 2021.