novinky
ByznysProdej podílu ve firmě – jak proces úspěšně zvládnout?

Prodej podílu ve firmě – jak proces úspěšně zvládnout?

Pokud plánujete prodej podílu ve firmě, je důležité se na to připravit. Prodej podílu mnohdy probíhá mezi dvěma spolumajiteli, ovšem není to nutností. V každém případě se hodí mít po ruce odborníka, který vám s celým prodejem pomůže.

Prodej firmy

Prodej podílu ve firmě mezi spolumajiteli se jako řešení přímo nabízí, bývá nejjednodušší, jelikož obě strany ví, co mohou očekávat. Ovšem právě v tom je mnohdy kámen úrazu. Z dřívějších spolumajitelů se totiž stanou prodávající a kupující. Vaše zájmy jsou tak najednou v protikladu. Představy o podmínkách prodeje a výkupu se výrazně liší. Abyste nemuseli řešení hledat sami, obraťte se na odborného poradce, který vám pomůže dosáhnout úspěšného výsledku.

Poradce

Poradce hraje pro prodej aktivních firem klíčovou roli. Pokud si oba ze spolumajitelů najmou svého odborníka, komunikace se usnadní a hledání kompromisu bude jednodušší. Spolupráce je klíčová, pro správné fungování firmy během jejího prodeje i pro samotný úspěch při prodeji. Aktivní firmy na prodej jsou žádané, můžete tak ve spolupráci s poradcem najít jiného potenciálního zájemce. Ať už se rozhodnete jakkoliv, neváhejte využít služeb poradce, který má s prodejem bohaté zkušenosti.

Čas jako důležitý faktor

Pokud je firma na prodej, je důležité postupovat co možná nejrychleji. Čím déle se proces prodeje firmy bude táhnout, tím spíše se mohou objevit komplikace. Nemá proto smysl se dohadovat, poradce se zhostí role mediátora a zajistí hladké jednání o podobě transakce. Během relativně krátkého času tak s profesionální pomocí můžete mít hotovou smlouvu. Čím je prodej delší, tím více různých faktorů může vaše plány zkomplikovat. U firmy na prodej profesionální pomoc rozhodně oceníte.

Ať už se rozhodnete prodat podíl ve firmě spolumajiteli, či jinému zájemci, obraťte se na profesionály. Ti vám pomohou se všemi náležitostmi a zajistí hladký průběh.

Naše weby

Nejnovější články

Ostatní právě čtou

Další články autora

- Reklama -Newspaper